מומו וניר כהן בעימות מול משרד התחבורה בשידור בגלי צהל

כבר מזמן לא נתקלנו בריכוז כל כך גבוה של ביש מזל, אטימות וביורוקרטיה, כמו בסיפור המתסכל שניר שטח היום בשידור. אנחנו מאוד מקווים ששר התחבורה ישראל כץ יתפנה לרגע להקשיב - כי מילה אחת שלו יכולה להתיר את הפלונטר שמאמלל משפחה שלמה כבר שנה וחצי.

בתמצית: אביו של ניר, מכלוף, הוא נכה 100%. אחרי שקיבל ממשרד הבריאות אישור לרכוש רכב נכה, פנה לסוכן וביקש לייבא אותו באמצעותו. לימים הסוכן התברר כנוכל שמשפחות רבות נפלו ברשתו, הוא אפילו זכה בכבוד לככב ב'כולבוטק'. כך או כך, אחרי תלאות מרובות, הרכב המיוחל הגיע סוף סוף לנמל אשדוד. רק מה, כבר שבעה חודשים הוא תקוע שם, במכס. למה? כי מתברר שאסור לייבא את הדגם הזה ביבוא אישי. למה? כי עקרונית הוא מוגדר כרכב מסחרי, על אף שעבור נכים הוא משמש לצרכיהם האישיים וזה כאמור הרכב שהמדינה שלחה אותם לרכוש. ביבוא אישי הם יכולים לחסוך עשרות אלפי שקלים, אבל למה לאפשר לנכים לחסוך כסף אם אפשר להכביד עליהם?

אז מה היה לנו? אוטו שתקוע יותר מחצי שנה במכס; משפחה שמתקיימת מקצבת נכות, ונדרשת לשלם למכס עבור כל יום שהרכב מוחזק שם, חוב שכבר תפח לכ-12 אלף שקלים; אב נכה שמרותק לביתו ולא יכול לנוע בלי המכונית שהוא ממתין לה; מכס שמאיים להוציא את הרכב למכירה פומבית אם הוא לא יפונה מהנמל; ביטוח לאומי שדורש מהמשפחה בחזרה את הכסף שהעביר כסיוע לרכישת הרכב - שכן מבחינתו אם הרכב לא כאן, הוא לא קיים. מה נגיד? קפקא לא יכול היה לכתוב את זה יותר טוב.

כבר חודשים ניר מתחנן בפני אנשי משרד התחבורה שיחלצו את המשפחה מהמבוי הסתום אליו נקלעה - לשווא. היום הודיע משרד התחבורה שבקרוב ישתנו הכללים - ונכים יוכלו לרכוש רכבים מהסוג הזה ביבוא אישי. כלומר, בעוד כמה שבועות או חודשים ה"פשע" הנורא שניר ומשפחתו עשו בטעות יהיה הנורמה והחוק. אבל עד אז - מה יהיה על מכלוף, על החובות שהוא הולך ושוקע בהם, על זה שהוא לא יכול לזוז מהבית? זה בדיוק המקום שבו צריך לגלות קצת רגישות וגמישות, ולשלוף את הביטוי השחוק - 'לפנים משורת הדין'. ישראל כץ, לטיפולך

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ ארגון נכי ישראל

לינק כניסה לשידור בגל"צ 

 

 https://soundcloud.com/user146374604/jgaw9exnm8vf 

 

דלג לתוכן מרכזי